Hvor tit hører du solstrålehistorier om flygtninge i Danmark?
I denne webfilm/kampagnefilm får du sådan en historie. Men historien om Kibreab er ikke usædvanlig i De Forenede Dampvaskerier. Her arbejder de målrettet med CSR og integration af flygtninge og andre folk på kanten af arbejdsmarkedet, hver eneste dag – og har stor succes med det.
I DFD har de indset, at der er god fornuft i at arbejde seriøst med CSR, fordi det giver plus på både samvittigheden og bundlinjen. Ved at bruge tiden på at oplære og inddrage udsatte arbejdsgrupper har DFD fået fat i et helt nyt og meget større rekrutterings-potentiale end hvis de kun gik efter de “sikre kandidater”. Og samtidig oplever de, at de mange nye medarbejdere ofte udviser en langt større loyalitet og taknemmelighed for arbejdet og for DFD, end de “normale” kandidater.
Det er kort sagt god stil, god bundlinje og en win-win situation for alle parter.
Filmen er én ud af fire webfilm/kampagnefilm produceret for http://vfsa.dk/ for at sætte fokus på den nye Benchmarkmodel, som giver virksomheder og organisationer præcise tal på deres CSR-indsats og den effekt den har for dem selv, deres ansatte og samfundet.
Se mere om DFD her: https://www.dfd.dk/